torsdag 28 augusti 2008

Narcissism




Sa har sag det ut. Mitt frikyrkliga har. Draperiet ar det inte vi som har valt, vi hyr moblerat ;-p














Efter ett besok hos Prestine pa Paul Brown Salon and Day Spa i Ward Center 0ch $270 fattigare, sa ser det ut sa har. Men obs att det har ar dagen efter sa det ar inte frisorstajlat. Jag har haft det uppsatt och cyklat ett par mil ocksa sa veck och friss ar inte deras fel. Prestine klippte av 20-30 cm och gjorde lowlights och highlights. Jag gillar henne, hon ar duktig men Filiz pa Toni and Guy pa Gotgatsbacken ar battre pa farg och Jorgen utklassar de flesta som harstylist.










Man betalar dricks pa salong har. Jag tycker det ar sa himla kymigt med dricks systemet och de vet knappt sjalva vilka som ska ha dricks och nar man inte behover dricksa. Manga har tror pa fullaste allvar att servicen skulle bli urusel utan drickssystemet och att servitriser och andra inom service behover den piskan. Bah, sager jag, ge folk en lon de klarar sej pa for det ar svart att kanna en yrkesstolthet och engagemang nar man tjanar knappt 40 kronor i timmen.

2 kommentarer:

Anna L sa...

Va fiiiin du blev, och klippte ju massor...
E du nöjd då?

Asa och Fia sa...

Jada jag ar ganska nojd. Skont med lite kortare har. Vi har ju inte fatt se din nya frisyr an forresten. Blev du inte nojd sist?