onsdag 13 augusti 2008

Favoriter


Hawaii är väldigt vackert och jag har kommit på mej själv med att kalla flera stränder för "min favoritstrand", flera parker för "min favoritpark" osv. Det ar svårt att bara utnämna en liksom. Stranden på fotot ovan ligger väldigt nära vår lagenhet och är överraskande folktom så det är en av våra favoritstränder. En annan favoritstrand ligger i Kailua på andra sidan ön, på vindsidan som de säger här. Det innebär att det ofta regnar där och nu sitter vi här och håller tummarna för att vinden ska vända lite så att vi kan åka över dit i veckan. Det är en otroligt fin strand med finkornig sand och nästan inga stenar alls. Väldigt badvänligt. Jag hittade inget foto från Kailua så jag lånar den här från: http://home.hawaii.rr.com/vnoriega/Things_to_do.htm tills jag hitter ett som jag tagit själv.





4 kommentarer:

Anna L sa...

Inte ett dugg avundsjuk *ljuger*
Här är det typ storm, växlande molninghet och +16.....Blää

Ska köpa en jätte triss när lönen kommer, man kan vinna 10 miljoner direkt på skarpet, och om det är någon som ska vinna så e det ju jag ;-P

Anna L sa...

Tack för massa "matnyttig" info..
Ska kanske kolla upp lite distanskurser..
Min dröm är nog att bli inköpare, verkar roligt att shoppa med andras pengar ;-)

Anna L sa...

Jag skulle nog säga att Ön, är min favorit Ö, om jag var er ;-P

Asa och Fia sa...

Det gar ju inte for Gotland delar helt klart forsta plats med Oahu.