måndag 7 september 2009

Souvenirer

Precis som de flesta så vill jag ha med mej minnessaker från de platser jag besökt. Problemet är ju att det finns så himla mycket skräp och man befinner sej i något slags rus i början där man tycker att allt är så fint och fantastiskt att det är lätt att köpa just skräp. Jag brukar köpa tröjor med ställets namn på. Det är ett säkert kort. De kommer alltid till användning om så bara för att sova i och påminner mej om resan och om semester. Hawaii är nedlusat med souvenirer, det mesta är skräp och oftast inte alls tillverkat här, men det finns lokala produkter som är värda att köpas. Förutom tröjor så kommer jag köpa med mej lysknapps plattor. Ja det låter knäppt kanske men de är så fina. Kolla in de här tex.

Man kan beställa från deras hemsida också: http://light-switch-covers.com/
Hade jag varit rik så hade jag köpt tavlor också från de lokala konstnärerna, nu får jag nöja mej med posters. Jag hade planerat att köpa handmålade kakelplattor men jag börjar inse att det kommer väga for mycket.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jättefina lysknappsbakgrunder, kul idé. När det gäller tavlor, finns det inga små lite billigare då att köpa??
När flyttar ni?

Asa och Fia sa...

Tror och hoppas att vi flyttar for jul.