torsdag 25 december 2008

Lyxiga kokostoppar



Jag har varit jattesugen pa kokostoppar anda sedan jag sag att de salde dem dyrt och kallade dem for Maui cocos-nagonting. Hittade ett lite annorlunda recept pa tv4 hemsida, Leila bakar, dar man till det ursprungliga receptet lagt till rom och det blev sa gott att jag maste dela med mej av det.

50 g smält smör

2 st ekologiska ägg

1 dl socker

5.5 dl kokosflingor

1 st lime, rivet skal

1 msk ljus rom

In i ugnen pa 175 grader, (ca 325 Fahrenheit) 10-15 minuter. Kanske var det meningen att man bara skulle ta rivet skal fran en lime, men eftersom det i ursprungsreceptet ar saften fran en halv citron eller en lime sa pressade jag i saften ocksa. Nar de kallnat sa doppade jag botten pa kokostopparna i smalt choklad.

3 kommentarer:

Anna L sa...

Tack ;-)
Och kokostoppar är ju såå gott, ska nog sno ditt recept och baka några nu när man e ledig...

Anna L sa...

http://www.backgroundsarchive.com/gallery.php?tiles=1&categoryID=0&shadeID=0&colorID=1&order=rating&submit=get+it

Här är länken till där jag hittar mina bakrunder, sen e det ju Jess som gör mina headers ;-)
Photoshop är inte riktigt min grej..

Anna L sa...

GOTT NYTT ÅÅÅÅR!!!!