onsdag 1 oktober 2008

Frukt i stora lass


Vi har en maklare som hamtar hyran varje manad. Det ar en liten kinesisk dam och hon har alltid med sej presenter till oss. I borjan var det mycket choklad, tartor och godis tills jag mitt klantarsle sa att ojojoj vad du goder oss vi kommer bli tjocka. Ja josses! Dumt va? Nu kommer hon med trailmix, tidningar, kopieringspapper och med frukter fran sin tradgard. I somras nar vi var extra fattiga sa kom hon med en kasse mat! Urgullig manniska med andra ord. I morse sa var hon har och lamnade tva kassar fulla med frukter sa nu sitter syrran och smaskar i sej...ja vad ar det hon ater egentligen? Om ni kan gissa frukterna pa bilden sa vinner ni en...jag vet inte, kanske nan liten lokalt producerad sak. Frukt nr 5 kommer inte fran hennes tradgard. De vaxer i klasar pa en palmsort och ser lite ut som ananas nar de sitter i klasen men nar de fallit ner sa ser man den gula delen av frukten. Vi har ingen aning om vad det ar eller om den gar att ata. Men nan annan kanske vet.

2 kommentarer:

Anna L sa...

Jag är verkligen urdålig på frukter, känner igen de flesta men vet inte vad de heter.

Och datorn, jaa, jag FICK den !
Är hur glad som helst, nu ska det bli blogga av.

Kram från en snorig nordbo ;-)

Anna L sa...

Hej igen, nu sitter jag i sängen och bloggar och snorar....
hur har ni det?